Flying Clipper – największy na świecie żaglowiec zbudowany w Chorwacji

Flying Clipper – wypłynął w inauguracyjny rejs ze Splitu do Rijeki

Chorwacka stocznia Brodosplit w Splicie zbudowała największy na świecie żaglowiec, a w ten weekend Flying Clipper wypłynął w swój inauguracyjny rejs ( jeszcze bez żagli).

162-metrowy żaglowiec, zbudowany dla Star Clippers w Monako, wypłynął ze Splitu do Rijeki w ten weekend i dotarł do stoczni Viktor Lenac w Rijece. Statek powróci do Splitu w celu wykończenia i ostatniego testowania żagli, zanim zostanie dostarczony do klienta.

Fot. skveranka.com

Statek, którego nazwa nosi nazwę Flying Clipper , ma długość 162 metrów i szerokość 18,5 metra i masę nośną 2000 ton. Posiada on pięć masztów i żagli o łącznej powierzchni 6,347 metrów kwadratowych, co czyni go największym żaglowcem na świecie.

Flying Clipper ma pięć pokładów z zakwaterowaniem dla 450 osób, 300 pasażerów w 150 luksusowych kabinach i 74 kajutach załogowych dla 150 członków załogi.

Został on urządzony w  luksusowym stylu, ale z atmosferą przypominającą stare łodzie żaglowe. Zaplanowano przestrzeń na bibliotekę, duże salony, z których jeden będzie się rozciągać na trzy pokłady.

Statek posiada najnowocześniejszy sprzęt nawigacyjny i komunikacyjny, każda kabina będzie miała dostęp do Internetu, telefon, telewizor, muzykę, cały statek będzie posiadał sygnał Wi-Fi.

Na otwartych pokładach pojawią się trzy bary i kambuz rozciągający się na trzech pokładach. Klimatyzacja na statku zostanie wykonana zgodnie z wysokimi standardami, aby zadowolić pasażerów we wszystkich warunkach klimatycznych.

Na statku znajdują się również trzy baseny ze świeżą lub morską wodą i podwodne światła, ogrzewanie i bąbelki.

Posiada system Safe Return to Port, który jest instalowany w Chorwacji po raz pierwszy. Jest to nowość na chorwackim rynku. Są to nowe standardy zwiększania bezpieczeństwa statków pasażerskich, pasażerów i załogi.

Planuje się, że statek będzie mógł pływać na wszystkich morzach świata, nawet w regionach arktycznych i antarktycznych, dzięki czemu jest zbudowany zgodnie z wymaganiami klasy lodowej. Prędkość statku z żaglami wyniesie około 16 węzłów, a przewiduje się, że będzie on w stanie poruszać się do 20 węzłów.

Projekt  żaglowca przygotował Zygmunt Choreń, zwany „ojcem żaglowców”. Spod jego ręki wyszły projekty największych na świecie statków żaglowych, m.in. SV Royal Clipper, Fryderyk Chopin, STS Dar Młodzieży i pięć podobnych jednostek dla ZSRR, które są eksploatowane do dzisiaj.

Wodowanie Flying Clipper odbyło się w czerwcu 2017:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *