Baska chorwacja, 11 pięknych plaż w Chorwacji

Baška – jak się w niej nie zakochać? Wyspa KRK

Czas czytania: 4 minut

Baška Chorwacja – fotorelacja z podróży

Podczas wakacji w 2016 roku, zwiedziliśmy wybrzeże Chorwacji począwszy od południa – Półwysep Prevlaka (przy granicy z Czarnogórą) po miejscowość Moścenicka Draga usytuowanej na Półwyspie Istria (północ Chorwacji- Zatoka Kvarnerska). W tym wpisie chcemy zabrać Was do Baska na wyspie Krk.

_DSC4205
Panorama Rijeki z parkingu na wyspie KRK

Po opuszczeniu Splitu udaliśmy się na krótki break city po Zadarze. Z Zadaru bezpośrednio Jadranska Magistrala dotarliśmy do Rijeki, która to przez tydzień była idealnym miejscem wypadowym do zwiedzania miejscowości i wysp Zatoki Kvarnerskiej, w tym wyspy Krk.

Most na wyspę Krk

Na wyspę Krk prowadzi pięknie usytuowany most spinający brzeg w pierwszej kolejności z wyspą Sveti Marko, a potem z Wyspą Krk. Wyspa ta jest unikatowa pod wieloma względami. Każda z miejscowości ma inny urok.

Baška Chorwacja i jej walory….

W pierwszej kolejności udaliśmy się do miejscowości Baška, która to zauroczyła nas swoim położeniem oraz piękną plażą. Może sama miejscowość nie jest nadzwyczajna i nie posiada pięknej starej architektury jak w przypadku innych miejscowości na wyspie Krk. Jednak urzeka ona swoim położeniem i plażą (piaszczysto-żwirową) oblewaną przez turkusowe wody Adriatyku oraz górami komponującymi nieco groźny i niedostępny pejzaż.

Plaża w Baška uznawana jest za jedną z największych i najpiękniejszych plaż nie tylko w Chorwacji ale i na świecie. Jedynym minusem, który nam doskwierał to ilość turystów w samej miejscowości jak i na plaży. Ciężko odpocząć w takim gwarze.

Osobiście polecamy Baška ale przed lub po sezonie wakacyjnym. Są różne gusta i być może wiele z nas właśnie taki odpoczynek lubi najbardziej. My nacieszyliśmy oko, wypiliśmy kawę, pospacerowaliśmy i pojechaliśmy dalej do miejscowości Krk.

Polecany artykuł:  Zagrzeb - stolica Chorwacji, czy jest atrakcyjny?
_DSC4264

_DSC4303

_DSC4308

_DSC4321

Miasto Krk nie ma już tak górzystego położenia jak np. Baška Pomimo to zadziwia swoją przeszło tysiącletnią historią i zabytkami. Świadczy o tym chociażby kamienny napis Splendidissima z IV w. Miasto opasane jest kamiennymi murami, wewnątrz ukryta jest najstarsza twierdza szlachecka rodziny Frankopan z XII w. Miasto słynie również z rekonstrukcji bitwy morskiej z 1524 r. z piratami.

Wyspa Krk jest jedną z najbliżej od Polski położonych wysp klimatu śródziemnomorskiego. Stąd wielu rodaków wybiera właśnie ten rejon na odpoczynek. Na wyspie każdy znajdzie coś dla siebie, trochę historii, piaszczyste plaże, lazurowe i ciepłe morze oraz przepiękne i majestatyczne góry. Jednym słowem warto pojechać i przekonać się na własne oczy.