Podsumowanie 2019 roku Chorwacja
Ciekawostki,  Propozycje wycieczek,  Wydarzenia

Podsumowanie 2019 roku w Chorwacji

Czas czytania: 3 minut

Sylwester to czas na podsumowanie całego roku. Dla niektórych był to rok wytężonej pracy a dla innych rok pełen sukcesów. Nam rok 2019 przyniósł mieszankę pozytywnych i tych mniej wydarzeń. Skupimy się na tych najbardziej przyjemnych związanych z naszą pasją – podróży do Chorwacji.

Karnawał Rijeka

Podsumowanie koniecznie musimy rozpocząć do Rijeka. Pod koniec 2018 wreszcie postanowiliśmy zrealizować nasz plan jakim było spędzenie Karnawału w Rijeka pod koniec lutego 2019. Bynajmniej było to niesamowite przeżycie – całodniowa impreza na ulicach Rijeki z barwnymi korowodami przy akompaniamencie muzyki. Dodatkowo pogoda również nam dopisywała pomimo, że Rijeka ma klimat dosyć kapryśny w porównaniu z resztą Chorwacji położonej nad Adriatykiem.

Poreč

Podczas tygodniowego pobytu w Rijeka odwiedziliśmy również Półwysep Istria a dokładnie miejscowość Poreč.  Na pewno poczuliśmy przedsmak nadchodzącej wiosny. Zdecydowanie Poreč zaczynała się budzić do życia. Co ciekawe dosłownie oraz w przenośni, miasteczko zrobiło na nas nieco senne wrażenie. Większość lokali była pozamykana natomiast ogromnym plusem była mała ilość turystów a właściwie ich brak.

Porec
Marina w Porec
porec istria chorwacja
Porec Bazylika Eufrazjana

Porec

Bazylika Eufrazjana Porec

Zadar

Wreszcie po około 6 miesiącach od ostatniej wizyty w Chorwacji przyszedł czas na urlop w Dalmacji a dokładnie w miejscowości Zadar.

Zadar już zwiedzaliśmy wcześniej ale zawsze był to pobyt krótki (np.: spędzaliśmy urlop w Sukosan) lub tranzytowy w drodze na południe Dalmacji lub do Rijeki.

Tym razem postanowiliśmy spędzić tam prawie miesiąc. Znaleźliśmy nocleg w Diklo ( tuż obok Borik oraz Kozino). Diklo jest bardzo dogodnie położone (około 3 km od Zadaru) i sprzyja dużej ilości spacerów.

Ostatnia prosta z Kozino do Petrcane

Ponadto udało nam się na pieszo dojść do Petrcane praktycznie nad samym morzem.  Na pewno polecamy również spacer w  drugą stronę w kierunku Zadar Gazenica przez Arbanasi ulicą Karma.

Zdecydowanie podczas wakacji w Zadar pierwszy raz dotarliśmy na wyspę Ugljan do miejscowości Preko. To własnie Preko oraz cała wyspa Ugljan skradły nam serce. Dlatego też, wakacje 2020 planujemy spędzić na tejże wyspie (a gdzie dokładnie to niebawem, ale miejscowość na literkę K…… 🙂 ).

Polecany artykuł:  Ceny i rozkłady promów Jadrolinija Split i Dubrownik

Reasumując, podsumowanie to nieco ograniczyliśmy bo scrollowanie zdjęć trwałoby dosyć długo. Oczywiście jak zawsze, na wszystko co mieliśmy zaplanowane do odwiedzenia czasu nie starczyło. Ale przynajmniej jest powód, żeby wrócić do Chorwacji. Tego sobie i Wam życzymy, aby ten 2020 rok był okresem realizacji planów i marzeń dotyczących podróży ale i życia prywatnego i zawodowego!