Bośnia i Hercegowina, przez Bośnię i Hercegowinę
Ciekawostki,  Porady,  wskazówki

Alternatywna trasa do Chorwacji przez Bośnię i Hercegowinę

Czas czytania: 3 minut

Podróżując do Chorwacji warto zaplanować sobie trasę przez Bośnię i Hercegowinę wcześniej

Polecamy jadąc przez Bośnię i Hercegowinę ominąć autostradę i jechać drogami zwykłymi, przy których kryją się malownicze widoki, ukryte dla jadących autostradą. Do podróży przygotowywaliśmy się kilka dni. Opracowaliśmy trasę, zaplanowaliśmy nocleg i nie pozostało nic innego jak tylko zapakować się i ruszyć w drogę.

Ważna uwaga!
Aby móc podróżować przez Bośnię i Hercegowinę trzeba mieć zieloną kartę (międzynarodowe ubezpieczenie).
Trasa do Zagrzebia przebiega standardowo: Czechy – Austria- Słowenia- Chorwacja. Nocleg znaleźliśmy w Austrii ( w Mureck) przy granicy ze Słowenią. Dalej kierowaliśmy się na Ptuj przez Trnovską Vas i potem na Krapinę a następnie Zagrzeb.
mapa bih

Przy rozjeździe w Lučko należy kierować się na A4 i dojechać do Ivanja Reka, następnie należy kierować się na A3 do miejscowości Gradiška.

mapa
 Trasa przez Bośnię i Hercegovinę

Pomiędzy przejściem granicznym w Gradiška a Banja Luka znajduje się około 30 km odcinek autostrady. Z Banja Luki kierujemy się na Jajce, przez Donji Vakuf i Bugojno.

banja luka
Autostrada w Bośni i Hercegovinę

zamek w jajce
Zamek w Jajce

Następnie dojeżdżamy  do Jablanicy i kierujemy się na Mostar, potem  mijamy Čapljina i dojeżdżamy do przejścia granicznego z Chorwacją w Metkovič.
 bosnia i hercegowina
Mijane widoki po drodze
przez Bośnię i Hercegowinę
   Przydrożne “restauracje” w których można skosztować pysznej kuchni bałkańskiej za grosze. Za dość sporą porcję jagnięciny wraz z dodatkami, napojami oraz porcję čevapcici zapłaciliśmy w przeliczeniu około 50 zł. Polecamy bo warto się zatrzymać, odpocząć i napawać się widokami.
mostar
Przepiękny Mostar
przez Bośnię i Hercegowinę
 Ruiny zamku w Čapljina
 Widok wielce pożądany – Riviera Makarska

Trasę przez Bośnię i Hercegowinę pokonaliśmy w około 12 godzin. Natomiast o 7 wyjechaliśmy z Mureck a o 19 byliśmy w Igrane. Ponadto podróż była długa, męcząca dla kierowcy ale warta polecenia, dla samych widoków pysznej jagnięciny oraz darmowego przejazdu.