plaże na wyspie Brac
Ciekawostki,  wskazówki

Plaże w Chorwacji – nasz ranking

Czas czytania: 4 minut

Gdy rozpoczynają się wakacje zawsze warto zrobić przegląd plaże  w Chorwacji

Rozpoczynamy od plaże w Chorwacji w miejscowości Makarska. Makarska jest jedną z najczęściej odwiedzanych miejscowości w Chorwacji. Często można tam usłyszeć polską mowę i zobaczyć mnóstwo rejestracji z polskimi rejestracjami.

1. MAKARSKA

Top 16 plaże w Chorwacji
Plaża nr 1 to główna plaża w Makarskiej nieopodal latarni morskiej Sveti Petar i na półwyspie o tej samej nazwie.
Plaża nr 2 znajduje się przy hotelu Osejava

2. IGRANE

Jadąc na południe od Makarskiej, po około 15 km znajduje się miejscowość Igrane. Igrane znamy jak własną kieszeń, ponieważ byliśmy tam 3 razy. W miejscowości są 3 plaże. 1 miejska oraz 2 naszym zdaniem bardziej urokliwe.
Top 16 plaż w Chorwacji
Plaża nr 1, plaża nieopodal starej drogi prowadzącej do Zivogosce. Jest to jedna z naszych ulubionych plaż. Czysta woda, mało otoczaków, mało jeżowców, woda zdecydowanie sprzyjająca kąpielom.
igrane
plaza w igrane
Plaża koło hotelu Punta to plaża w sezonie bardzo oblegana. Praktycznie nie ma gdzie się wcisnąć, jest to plaża z małymi kamieniami.
Plaża miejska – najbardziej oblegana z drobnymi kamyczkami. Nie polecamy ze względu częstych odwiedzin wieczornych kocurków, załatwiających swoje potrzeby w tej wielkiej kuwecie.
miejska plaza w igrane
igrane
Osobiście moja najbardziej ulubiona plaża do której schodzi się dosyć karkołomnymi schodkami i potem po wielkich kamiorach. Plaża moim zdaniem z najbardziej krystaliczną wodą ale i niestety z jeżowcami i otoczakami.
dzika plaza w igrane
plaza

3. ZIVOGOSCE

Nieopodal Igrane około 2 kilometrów na południe znajduje się kolejna miejscowość z pięknymi plażami. Jest nią Zivogosce.
plaza w ZIVOGOSCE
ZIVOGOSCE

4. OREBIC

Kolejna plaża warta polecenia to plaża w Orebicu na Półwyspie Peljesac.
orebic

5. TRSTENIK

Na Peljesac odwiedziliśmy również plażę w Trstenik. Bardzo nam się spodobała.
TRSTENIK

6. DRACE

Kolejna plaża z pięknym widokiem na Półwyspie Peljesac to plaża w Drace
drace

7. OMIS

Wyjeżdżamy z Peljesaca i kierujemy się na północ. Kolejna plaża tym razem piaszczysta, ogromna, znajduje się w miejscowości Omis. Plaża umiejscowiona jest przy ujściu rzeki Cetina do morza z przepięknym widokiem na góry.
omis

8. MURTER – Top 16 plaż w Chorwacji

Kierując się w dalszym ciągu na północ, kolejna plaża która na się spodobała to plaża na Wyspie Murter – plaża Slanica
plaza na wyspie
murter

9. PAKOSTANE

Kolejna plaża znajduje się w miejscowości Pakostane, plaża piaszczysta, bardzo przypadła nam do gustu.
pakostane
plaza

10. SUKOSAN

Opuszczamy Pakostane i jedziemy w dalszym ciągu na północ. Kolejna plaża warta uwagi znajduje się w miejscowości Sukosan, plaża nazywa się Makarska i jest to pierwsza plaża jadąc w kierunku północnym po lewej stronie. Plaża żwirowa z pięknym widokiem na Wyspę Uglijan i Pasman.
sukosan

11. ZADAR

Kolejna plaża znajduje się w Zadarze. Usytuowana malowniczo jednak nie dla osób nie umiejących pływać!
zadar

12. NIN

Kolejna plaża, która nas zachwyciła to plaża w Ninie – Ninskie Blato. Przepiękny widok, plaża piaszczysta, bardzo długo jest płytko, jedynym mankamentem jest ilość surferów, ale komuś może się to podobać. Piasek gorący i aż niewiarygodne że jest się w Chorwacji, jedynie widoki o tym przypominają i temperatura wody.
Top 16 plaż w Chorwacji nin

13. VIR – Top 16 plaż w Chorwacji

Nieopodal Ninu znajduje się Wyspa Vir a na niej miejscowość Vir. Tamże spotkaliśmy taką plażę z przeuroczymi parasolkami….
Zapewne jak wszyscy wiedzą  w Chorwacji jest bardzo dużo pięknych plaż, my zobaczyliśmy do tej pory tyle i dzielimy się własnymi wrażeniami. Każda plaża ma swój urok, dla jednych może być bardziej atrakcyjna dla innych mniej. Natomiast jedno jest pewne można się w nich zakochać….

Polecany artykuł:  Plan podróży - jakich błędów unikać?