Split – Chorwacja – kolejny etap wakacji 2016

Kolejnym etapem naszej podróży ” Wzdłuż chorwackiego wybrzeża 2016″ jest Split – Spalato. Jest to drugie pod względem wielkości liczby mieszkańców miasto w Chorwacji. Jesteśmy tu 2 raz. Ostatnim razem 3 lata temu zwiedziliśmy Pałac Dioklecjana, także teraz postanowiliśmy pospacerować po Rivie, porcie i napić się popołudniowej kawki.

ra

_DSC4074
Wita nas Wieża Pałacu Dioklecjana

Parkujemy auto na parkingu obok dworca kolejowego i autobusowego nieopodal portu – naszej “stałej” miejscówki. Liczba turystów trochę nas przeraża, jednak jest pełnia sezonu. Słońce przypieka a my “polako” udajemy się na spacer po Rivie. Porównując Split teraz i kilka lat temu to nic się nie zmieniło bynajmniej w okolicach w których się poruszaliśmy.

_DSC4050

_DSC4071

_DSC4069

_DSC4052

_DSC4053

_DSC4055

_DSC4057

_DSC4058

Docieramy na targ, z racji popołudnia wybór jest już nieco mały :)

_DSC4060

_DSC4061

_DSC4064

Czas na małą kawę i odpoczynek przed dalszą podróżą.

_DSC4049

_DSC4067

_DSC4066

Siedząc przy kawie obserwowaliśmy samoloty European Coastal Airlines co chwilę lądujące na wodzie. Chcieliśmy im się przyjrzeć z bliska. Popatrzcie na nasz filmik: